marcel-ellenour.reismee.nl

Kaapstad

Hallo allemaal, We arriveren zondagmiddag in Kaapstad na 3 vluchten. We maken kennis met de groep waarmee we 3 weken door Afrika zullen reizen. We zullen 2,5 dag in Kaapstad zijn. Het weer is goed, dus we besluiten om met een aantal uit de groep naar de Tafelberg te gaan. We nemen de kabelbaan naar de top waar een mooi uitzicht hebben over Kaapstad en de baai. De zon schijnt en er is geen wolkje aan de lucht. We lopen een tijdje rond en genieten van het uitzicht. We willen eigenlijk naar beneden lopen, maar door gebrek aan tijd besluiten we het toch maar niet te doen. We gaan deze eerste avond samen met de groep eten. Eerst nog even Waterfront, het gezellige centrum aan het water met de vele restaurantjes en winkels bekijken. Na het eten nog iets drinken in het hotel. Maandag vroeg op, we gaan naar Hermanus, walvissen spotten. We hebben vanuit Nederland een auto gehuurd voor 2 dagen. Een stel uit de groep wilt ook een auto huren en loopt met ons mee naar het verhuurbedrijf. Helaas geen auto meer vrij, dus nemen wij ze vandaag mee, is wel zo gezellig. De rit naar Hermanus is ongeveer 2 uur langs een mooie kust route. We parkeren de auto en lopen naar de rand van het dorp en zien al meteen 4 walvissen zwemmen. We blijven een tijd kijken, foto's maken en genieten ervan. In de middag gaan we eten met uitzicht op de zee. We willen nu graag spelende walvissen zien. Uiteindelijk zien we dat wel, maar helaas in de verte en niet goed voor een duidelijke foto. Om 16 uur besluiten we om terug te rijden, want we willen voor het donker in Kaapstad zijn. Dat gaat echter niet lukken. Na 1 uur rijden komen we bij een politie afzetting en kunnen dus niet verder. We vragen wat er gebeurt is en hoe we in Kaapstad komen. Blijkt dat er rellen zijn tijdens een betoging en dat de weg afgesloten is voor lange tijd. We moeten terug naar Hermanus en dan de kustroute nemen. Met een kleine 2 uur vertraging komen we om 20 uur in het donker aan in Kaapstad. Dinsdag gaan we alleen op pad met de auto en gaan naar Kaap de Goede Hoop. Alweer een hele mooie route langs de kust. Onderweg zien we 2 walwissen, enkele bavianen, struisvogels en klipdassies. Nadat we een tijd hebben rondgelopen op de kaap gaan we nog langs Bolderbeach waar de afrikaanse pinguïn voorkomt. We brengen de auto eind van de middag terug en gaan in de buurt van het hotel eten en beëindigen de avond in de bar van het hotel met een aantal van de groep. Vandaag vertrekt de reis richting Namibië, een lange dag in de bus. Groetjes, Ellenour en Marcel

Chris en Yvonne

Mooie foto's en al veel gezien.
Veel plezier!

René

Leuk verhaal! Zo te lezen bevalt het wel. Mooie foto's ook, en vooral die met de pinguïns! Veel plezier in Namibië!

Amanda

He jullie, wist helemaal niet dat jullie dat mooie land weer gingen bezoeken. Herken veel plekken! Veel plezier. XXX

Alexandra

Klinkt weer allemaal heel goed en gezellig. Zal ongetwijfeld weer een mooie film worden:-))

Alexandra

Lang zal Eltje leven lang zal Eltje leven lang zal Eltje leven in de gloria in de gloria in de gloria hieperdepiep hoera hieperdepiep hoera hieperdepiep hoera. Van harte gefeliciteerd!

Elvira

Veel plezier!!

Elvira

mOOIE FOTO'S ALWEER GRTJS

Mam

Mooie foto,s mooi verhaal,jullie hebben weer een mooie vakantie. Ellenour nog proficiat met je verjaardag, geniet er nog maar van.
Ellenour en Marcel Gr. en liefs Mam XXX.

Tim

Walvissen!! Gaaf hoop die ook nog ergens te zien???? Geniet ervan. Gr Tim