marcel-ellenour.reismee.nl

Griekenland 1

Hallo allemaal,

Het heeft iets langer geduurt dan gepland, maar na enkele omboekingen en wijzigingen zijn we toch eindelijk vertrokken. Dit keer naar het vaste land van Griekenland, waar we met de auto een rondje rijden.

Zondag laat in de avond komen we aan in Athene, we pikken de huurauto op en rijden in 40minuten naar ons hotel, deze ligt midden in het centrum. We hebben moeite om het te vinden en de straatjes worden smaller en drukker. Ik rij letterlijk tussen de terrasjes door. Uiteindelijk lukt het om bij het hotel te geraken, snel de auto parkeren, ons even opfrissen en dan een hapje eten in een leuk tentje met live muziek.

Maandag hebben we de hele dag om Athene te verkennen. Dit doen we lopend, wat uitstekend gaat. Eerst de Akropolis, dan Olympisch stadium, het wisselen van de wacht, slenteren door de leuke straatjes, eten en drinken. Uiteindelijk hebben we 25km door de stad geslenterd. Athene is een leuke en gezellige stad.

Dinsdag verlaten we vroeg Athene en rijden we in 5 uur naar Nafplio. Onderweg stoppen we nog even bij het kanaal van Korinthe en rijden daarna verder het binnenland in. Nafplio is een leuk, klein stadje aan de kust. Ook nemen we nog een duik in het zwembad bij het hotel.

Woensdag vertrekken weer op tijd naar onze volgende bestemming, Sparta. We rijden eerst nog naar Githion, een havenstadje, waar we lunchen en daarna verder omhoog door kleine dorpjes en smalle bergwegen. In de buurt van Sparta, bezoeken we een ruine stad Mystras, welke gebouwd is tegen een berghelling. Het is flink klimmen, maar de oude ruines zijn wel mooi en het bezoek is de moeite waard. In de avond gaan we een hapje eten in Sparta, deze stad valt tegen. Weinig sfeer en er is weinig te doen. Het weer is ook minder. Morgen maar weer verder.

Donderdag vertrekken we vroeg naar de Lousius kloof, waar we een wandeling gaan maken. Eerst 2 uur door de bergen rijden, het landschap is erg mooi met kleine stenen dorpjes waar de weg doorheen kronkelt. De wandeling gaat eerst omlaag naar een klooster die hangend tegen de bergwand is aangebouwd, ziet er indrukwekkend uit. We lopen verder naar een volgend klooster. De wandeling is grotendeels tussen de bomen hoog langs de afgrond, erg mooi. Bij het klooster worden we verwelkomd door een monnik en een aantal katten, verder is er niemand. Naar een half uurtje lopen we dezelfde route weer terug. De omgeving is erg mooi. We moeten nog een stukje rijden naar Olympia, waar we overnachten.

Vrijdag bezoeken we opgravingen en het museum van Olympia, de stad van Zeus en het ontstaan van de Spelen. Hierna vertrekken we richting het eiland Lefkas, een lange rit. We slapen in Nydri, wat een vrij toeristisch stadje blijkt te zijn. We lopen naar een (droge) waterval en pakken een pilsje op een leuk terrasje. In de avond neemt Ellenour eerst een massage en dan gaan we eten bij een hippe strandbar. Nydri is iets te toeristisch voor ons.

Zaterdag doen we een rondje Lefkas. We stoppen bij een aantal zeer mooie baaitjes met helder blauw water waar we lekker kunnen zwemmen. Aan het eind van de dag rijden we naar Parga, waar we 2 nachten verblijven. We hebben een mooi hotel en Parga is een leuk stadje in een mooie baai. Zondag is het weer minder en in plaats van te zwemmen rijden we naar Sivota. We nemen een rustdag, morgen rijden we naar de Vikaskloof waar we gaan wandelen.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Ohhh klinkt allemaal heel goed. Mooie foto’s laat staan hoe mooi de film zal zijn?

Mariet

Zo te lezen hebben jullie weer mooie dingen gezien! Mooie reis verder.

Marianne

Wanneer zijn jullie dan vertrokken uiteindelijk? nu Dan toch op reis en geniet van alle mooie dingen.

De achterblijver

Ik heb leuke herinneringen aan de plekjes die jullie noemen! Ook wij zaten in Athene dik op 25 km, zeker met het ophalen van alle vergeten spullen. Veel plezier nog! Benieuwd wanneer jullie weer thuis zijn, dan horen we het wel allemaal! Grtjs