marcel-ellenour.reismee.nl

Fukuoka, Myajima en Hiroshima

Hallo allemaal,

Hier ons eerste verhaaltje uit het land van de rijzende zon. Het bevalt prima, de Japanners zijn ontzettend vriendelijk en netjes. Het eten is lekker. Het weer is goed (wel erg warm) en het reisgezelschap is ook in orde. Ons Japanse gids heeft het nogal moeilijk met de engelse taal, zodat het meestal op een spelletje Hints lijkt als ze ons iets moet uitleggen.

Het valt meteen op hoe netjes en beleefd het hier is. Het is zelfs rustig in de grote stad. Hier wordt niet getoeterd, voorgekropen, iedereen wacht netjes dat het groen wordt voordat ze oversteken. Ook vindt je op elke hoek van de straat een frisdrank automaat (meestal meerdere), erg handig met dit warme weer.

Na een lange reis zijn we dinsdag gestart in Fukuoka, een redelijk grote stad. Er was niet zoveel bijzonders te zien, maar toch een leuk begin van de reis. 's avonds met een aantal reizigers aan de waterkant gezeten met een blikje bier en fris. Woensdag zijn we begonnen met het echte Japan. We hebben een hele dag rondgelopen op het heilige eiland Myajima. Het eiland heeft een aantal tempels en een mooi uitzichtpunt hoog in de bergen. Deze hebben we via een kabelbaan bereikt. Na het uitzicht, hebben we de afdaling te voet gedaan. Overal op het eiland lopen hertjes rond. Door de winkelstraten en op de boulevard, een raar gezicht.

In de namiddag zijn we vertrokken naar ons nieuwe verblijf, een Ryokan (traditioneel Japans hotel). Hier slapen we op dunne matjes en lopen we in kimono. Na het diner maken we er een gezellige avond van in de lobby. 's Morgens starten we met een wandeling door een kloof in een natuurpark. De wandeling is niet zwaar maar wel erg mooi. Na deze wandeling vertrekken we met de bus naar Hiroshima. Hier bezoeken we het Peace Memorial park en een museum. Het museum laat zien wat er is gebeurt voor, tijdens en na de aanslag met de atoombom. Het is ongelofelijk hoe een bom een gehele stad kan wegvagen. Na het museum een terrasje gepakt (even bijkomen) en daarna een kasteel bezocht (opnieuw opgebouwd), van de oude stad Hiroshima zijn maar enkele gebouwen gedeelttelijk overgebleven. Na het eten zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming, Kurachiki. Hier blijven we 3 nachten.Morgen gaan we fietsen door de rijstvelden.

Groetjes, Ellenour en Marcel

jolanda VanderSchaft

Hallo Marcel & Ellenour,

Wat goed om te horen dat jullie genieten van deze reis.
Ik hoop zelf dat ik ook een keer naar Japan kan gaan.Dat zal vast wel gaan gebeuren vanuit Hong Kong.

Groetjes Jolanda,Genio en Stephanie

Pap

Hoi El en Marcel leuk te horen dat jullie het naar je zin hebben zal ook niet zo ver zijn van mij maar ik heb nog andere plannen Groetjes Pap

maja

Hoi Marcel en Ellenour,
Dat klinkt goed, en nog beter het ziet er heel mooi uit wat jullie laten zien, zou er ook nog wel eens heen willen, Marcel maak maar veel foto's kunnen wij hier ook meegenieten, veel plezier daar gtz. maja

Mam

Mooie Foto,s
Mooi land.
Nog heel veel plezier, hier is alles goed.
Knuffels Mam xxx.

Michael

Hey jullie twee,

Klinkt allemaal goed ! Blijf vooral positief schrijven dan kan ik Lin overhalen om een keer naar het oosten te vliegen ;-).

Veel plezier nog !

Groeten,
Michael

Marianne

Hoi El en Marcel,

Klinkt belovend. Gelukkig smaakt het eten beter dan in Marokko. Prachtige foto's. Kijk al weer uit naar de reportages.

Alexandra

Hoi hoi,

Boh ziet er geweldig uit en het weer is ook goed. Hopelijjk wordt er ook genoeg gefilmd.

Groetjes A