marcel-ellenour.reismee.nl

Zandduinen en Kashbahs

Hallo allemaal,

Het heeft een tijdje geduurt, maar we hebben nu eindelijk een internetcafe gevonden. We zijn vandaag in de drukke stad Marrakech aangekomen.

We hebben de afgelopen dagen heel veel moois van Marokko gezien. Na Fes zijn we vertrokken naar Merzouga, een rit van 400 km door ruige natuur, skidorpjes en het platte land. De temperatuur begint op te lopen, we gaan richting de woestijn. Aan het eind van de dag komen we aan in Erfoud waar we overstappen in Jeeps, om de laatste kilometers door de woestijn af te leggen. Het is behoorlijk aan het waaien, helaas zien we daarom geen mooie zonsondergang. Het hotel is een tentenkamp aan de rand van de prachtige zandduinen van Erg Chebbi.

Om 6:15 uur staan we voor de zonsopgang op, het is prachtig hoe de zonnestralen op het rode zand schijnen. Na het ontbijt worden we door de jeeps teruggebracht naar Erfoud, waar we overnachten in een leuk hotel met het lekker zwembad. Na uitgerust te hebben bij het zwembad gaan we op jeep-safari. Een tocht van enkele uren door de woestijn.

We vertrekken vanuit Erfoud naar Tinehir waar we overnachten, maar eerst zullen we onderweg de Todra kloof bezoeken en er een flinke wandeling door maken.

Vanuit Tinehir (een mooi klein orgineel Marokkaans stadje) vertrekken we naar Ouazazate waar we 2 nachten zullen blijven. Hier bezoeken we een aantal kashbahs, zoals de bekende en oude kashbah Ait Ben Haddou (veelvuldig gebruikt als decor in films). Bij toeval komen we tijdens de lunch Stephanie. We bezoeken ook nog de Atlas studio, waar we rond lopen in bekende filmdecors, leuk om te zien.

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Marrakech. De tocht gaat dwars over het Atlas gebergte, wat hele mooie uitzichten opleverd. In Marrakech krijgen we een korte rondleiding. Morgen zullen we de stad zelf gaan bekijken, maar het verschil met de rest van het land is nu al goed zichtbaar in de deze hectische en moderne stad.

We gaan nu in het hotel iets drinken, het is behoorlijk warm hier (vanmiddag 37 graden).

Groetjes Ellenour en Marcel

Alexandra

Eindelijk kan ik mee genieten. Laptop is weer oke. Gut wat een verandering van reis maar zo te lezen ook geweldig. Mooie foto`s en lekkere temp. Hier koud en guur maar het wordt beter. Veel reisplezier nog.
Groetjes, Alexandra

Marianne

Het is even moeilijk voor te stellen achter mijn kantoorwerkplek vandaan. Maar het klinkt fantastisch!

groetjes,

Marianne