marcel-ellenour.reismee.nl

Casablanca en de Koningssteden

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje uit Marokko. Het internet is nog niet beschikbaar in de hotels hier.

Na een kort bezoek aan Casablanca (een moderne stad aan de zee), hebben we eerst Rabbat bezocht. Een mooie stad, met een stadsmuur van wel 40 km lang. Er was ook een mooie oude ruine die vol zat met ooivaarsnesten en kuikens, erg mooi. De oude medina is helemaal blauw met wit en doet erg grieks aan.

De volgende dag zijn we eerst naar een mooie Romeinse opgraving en een mooi oud dorpje naar Meknes gereden. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt en de mooiste poort van Marokko bezocht, volgens hun zelf dan, wij hebben een andere mening.

We slapen in Fes waar we vandaag de hele dag doorheen hebben gelopen. Het is een wirwar van straatjes en winkeltjes en het is er erg druk. Er komen veel ezeltjes langs helemaal volgeladen met van alles en nog wat.

Het iserg leuk. Het weer is goed en de groep erg gezellig. Gelukkig voor Marcel is er ook gewoon bier en wijn te krijgen. Alleen het eten is een beetje problematisch, maar gelukkig hebben ze ook spagetti. Morgen vertrekken we richting de woestijn en stappen we over in jeeps, even lekker rustig na3 dagen stad. Zo meteen gaan we lekker eten en op tijd naar bed want morgen volgt een reis van 400 km.

Groetjes, Marcel en Ellenour

ps. ik plaats elke dag een foto op Facebook. De foto's op Reismee zullenwaarschijnlijk later volgen.

Mam

Hallo Schatten.

Blij dat ik weer wat van jullie hoor.
Zo te horen hebben jullie het wel naar je zin.
Geniet er nog maar volop van.
Ik verheug mij op jullie foto,s

Heel veel knuffels Mam xxx.

Ingrid en Marco

Hoi, dat ziet er allemaal geweldig uit, lijkt een beetje op turkije, haha. En blijf maar lekker daar, want hier is het echt verschrikkelijk koud en guur weer.
Amusser jullie en tot snel.
Gr. Ingrid en Marco

Mam

Hoi Elke & Marcel

Nou de eerste foto,s zien er goed uit.
Er valt veel te zien en veel te beleven.
Nog heel veel plezier met jullie vacantie.
Hier is alles goed.

Kusjes , Knuffels Mam xxx.
P.S met de schatjes gaat het heel goed.
Knuffels.

Pap

Hoi El en Marcel

Ik heb jullie reis verslag ontvangen het ziet er goed uit moet ik ook maar eens heen Hier ie het nog altijd bloedheet Heb de schroefen er niet zelf uit gehaald wel de pennen Groetjes Pap tot vlugs

Jolanda

Hallo Ellenour en Marcel.

Het is zo te horen weer een geslaagde reis.De foto's zijn prachtig.En wat een verrassing dat Stephanie jullie gespot
heeft.Gelukkig heeft Marcel haar niet ingeruild voor een kameel.Ha ha Verder heel veel plezier.

groetjes Jolanda