marcel-ellenour.reismee.nl

Pucon

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels weer in Santiago aangekomen, de rondreis is voltooid. Morgen gaan 3 medereizigers en de reisleidster naar huis. Wij gaan vrijdag met z´n vieren naar Paaseiland.

In Pucon hadden we de mogelijkheid om verschillende activiteiten te doen, waaronder het beklimmen van de vulkaan Villarica. We krijgen te horen dat de beklimming 7 uur omhoog wandelen (klimmen) is en 3 uur afdalen. Ellenour besluit om dit dan maar niet te gaan doen. Zij gaat paardrijden met nog 4 andere van de groep. Zij maken een mooie tocht door het Chileense landschap.

Ik wordt ´s morgensvroeg opgehaald voor de beklimming van vulkaan. Na het uitleveren van de klim spullen (broek, jas, handschoenen, muts, helm, rugzak en pickhouweel) vertrekken we naar de vulkaan. De internationale groep van 9 man bestaat uit; 2 Brazilianen, 2 Venozolanen, 2 Australiers, 1 Columbiaan en 1 iemand uit Puth. We beginnen aan de lange klim. Na 2 uur zeer langzaam lopen vraag ik aan de gids of het mogelijk is om het tempo iets te verhogen. Samen met 1 Australier en de gids verlaten we de groep en verhogen het tempo. Onderweg hebben we een schitterend uitzicht over de vallei met nog een aantal vulkanen. Na nog eens 2 en een half uur lopen bereiken we de top. Boven op de top kan ik in de stomende krater kijken. Na 1 uur komt de rest van de groep ook boven aan. We maken een groepsfoto eten wat en gaan ons voorbereiden op de afdaling, dit gaan we grotendeels glijdend doen. Na ongeveer 2 uur ben ik weer onder aan de vulkaan en een te gekke ervaring rijker. Uitgeput ga ik terug naar het hotel.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Jeetje Marcel wat zal dat geweldig zijn geweest. Ook prachtige foto`s. El hopelijk heb je niet teveel spierpijn.
Heel veel plezier op Paaseiland.

Groetjes,
Alexandra

Maurice

Hoi Ellenour en Marcel,

Ziet er mooi uit!
Lijkt me een hele mooie beklimming. Heb je ook gefilmd? Veel plezier en lekker uitrusten op Paaseiland!

Groeten, Maurice.