marcel-ellenour.reismee.nl

Buenos Aires

Hallo allemaal,

We hebben de Perito Moreno bezocht, een enorme gletser. We hebben deze via een boottocht en lopend langs de kade bekeken, wat een gigantisch natuurfenomeen. De gletser is 60 meter hoog, 1,5 km breed en 14 km lang. Een enorme ijsvlakte.

Eergisteren zijn we in de vroegte uit El Calafate naar Buenos Aires vertrokken. We kregen op het vliegveld te horen dat we nog een tussenstop in Ushuaia zouden maken, een omweg van een kleine 1000 km. Ushuaia is wel de meest zuidelijk gelegen stad ter wereld, dus dat hebben we wel weer even meegepikt.

We zijn nu 2 dagen in Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinie. Het is een enorm grote stad, maar het oogt wel gezellig. Gisteren in een restaurant de voetbalwedstrijd Urugay - Argentinie gekeken. Argentinie heeft zich geplaats voor het WK, maar erg uitbundig waren ze niet in BA. In Chili een aantal dagen geleden was dat wel anders.

Morgenvroeg vliegen we naar Bariloche, het Zwitserland van Argentinie zeggen ze.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Stephanie

Hi reizigers, leuk jullie verhalen te lezen. De foto's zijn er adembenemend uit.

Have fun & waai niet weg

x

Alexandra

Wederom geweldige foto`s en op sommige plekken wel erg koud zo te zien. Ach ja een kleine omweg.
Keep on going.

Ingrid, Loís en Marco

De ijvlakte lijkt me geweldig. En gelukkig heeft Marcel ook zijn biertje gehad, proost