marcel-ellenour.reismee.nl

Patagonie

Hallo allemaal

Na een hele vroege vlucht, om 3 uur ontbijten, komen we aan op het einde van de wereld. Het is nog 2,5 uur rijden naar ons hotel. Het is inmiddels al middag en we gaan het dorpje in om wat te eten en te winkelen. Ze hebben hier trouwens rare openingstijden want ze houden ´s middags siesta. Het eten is erg lekker in Chili. We gaan na een hele lange dag lekker slapen.

Zondag naar Torres del Paine. Gelukkig is het weer beter dan gisteren, want toen hadden we regen. We rijden naar het naar het park waar we de hele dag blijven en vanavond slapen. Het is een prachtig park met vele bergtoppen en aqua groene meren en een gletsjer. Gelukkig hangen er geen wolken voor de bergen en kunnen we mooie foto´s maken. We maken 2 mooie wandelingen maar het waait zo hard dat je omver word geblazen. Bij de eerste wandeling ging het nog maar bij de tweede moest je gaan zitten. Het is meer dan windkracht 11 of 12. ´s Avond slapen we in het eco kamp. Het zijn plastic koepeltjes zodat je naar buiten kunt kijken. Je kamer wordt met een houtkacheltje verwarmt, dat nartuurlijk ´s morgens niet meer brandt en dus is het erg koud. De volgende morgen ligt er sneeuw.

Maandag weer een reisdag. We moeten weer vroeg op, om kwart over 5. We gaan naar Argentinie. Het is 3 uur rijden vanaf de grens en we moeten 2 keer door de douane. We komen aan om 2 uur ´s middag. We gaan met z´n alle het dorp in en komen pas om half 11 terug. De dames gaan winkelen de mannen aan het bier. Daarna lekker eten. Ook in Argentinie is het eten lekker.

Groetjes Marcel en Ellenour,

maja

De eerste foto van chili is erg mooi, wel jammer dat je overal zo kort bent, lijkt me echt prachtig daar.
Maar veel plezier verder enne, niet te veel eten he!
gr. Maja

Mam.

Hallo Ellenour & Marcel

Wat is het daar mooi zeg.
En wat hebben jullie een druk progamma.
Geniet er nog volop van.

Liefs & kusjes Mam xxx.

Ingrid, Loís en Marco

Zo te elzen hoeven jullie je niet te vervelen. En ik ga ervan uit dat Marcel je lekker heeft warmgehouden in de eco tent.