marcel-ellenour.reismee.nl

Griekenland 2

Hallo allemaal,

Het is inmiddels de laatste dag van onze vakantie in Griekenland. We hebben het rondje voltooid en zijn nu in Korithe, voordat we naar Athene rijden voor onze terugvlucht.

Vorige week maandag zijn we vanuit Parga eerst naar Acheron gereden. Hier stoppen voor een wandeling door de revier. Het water is steenkoud. Na een tijdje te hebben gelopen wordt het dieper en is er een stuk bij waar we moeten zwemmen. Ik vind het behoorlijk koud, maar we lopen nog een eindje door en probeer op te warmen door de zon. Ellenour heeft minder last van de kou. Na een uur stroomopwaarts te hebben gelopen, keren we om en gaan terug. Het is erg mooi, maar ik ben toch wel weer blij als we bij de auto zijn, ik hou gewoon niet van koud water. We rijden in 3uur naar onze volgende slaapplek, Monodendri. Een klein bergdorpje boven aan de Vikos Kloof. In het hotel regelen we een taxi voor in Vikos, dat is de eindbestemming morgen van de Vikos kloof wandeling. We zetten de auto daar alvast neer en komen terug met de taxi. Morgen kunnen we dan zelf terugrijden na de wandeling.

Dinsdag vroeg op, we willen optijd beginnen aan de wandeling van 5 uur. Het begint met een steile afdaling naar de onderkant van de kloof, daarna is het geen moeilijke wandeling. We lopen lekker in de schaduw van de bomen en de berghelling. De uitzichten zijn prachtig. Aan het eind van de kloof ligt nog een meertje waar in gezwemmen kan worden, de temperatuur is inmiddels al flink opgelopen. Het is nog even zoeken, maar uiteindelijk toch gevonden. Het water is mooi helder blauw, maar ook weer steenkoud. Het zwemmen slaan we over. We gaan iets drinken en uitpuffen in Vikos waar onze auto staat. De rest van de middag rijden en bezichtigen we de mooie omgeving.

Woensdag vertrekken we richting Meteora, het is een mooie rit door de bergen. We zien Meteora al van een afstandje liggen. Enorme rotsen in het vlakke landschap. Het ziet er indrukwekkend uit. Ons hotel ligt aan de voet van een aantal gigantische rotsen. We blijven 2 nachten hier en zullen Meteora te voet en met de auto verkennen. Het hele gebied is niet zo groot en makkelijk te doen. De uitzichten zijn prachtig, op verscheidene pieken, zijn kloosters gebouwd, 6 stuks zijn nog in werking. We bekijken de mooie kloosters, in het ochtend licht, gedurende de dag en bij ondergaande zon, allemaal prachtig.

Vrijdag hebben een flinke rij dag. We gaan naar Pilion een schiereiland aan het oosten van Griekenland. De route is weer slingeren door de bergen. We gaan eerst nog even zwemmen in een mooi baaitje voordat we naar ons hotel rijden. We zijn de enige gasten de komende 2 dagen en hebben het grote huis voor ons alleen.

Zaterdag is Ellenour en jarig en gaan we kajakken, we hebben een vroeg ontbijt. We moeten nog een uur (25km) rijden. Het kajakken is erg leuk, en gelukkig niet te zwaar. We bezoeken een aantal baaitjes waar we kunnen zwemmen in het kristal heldere water. Na het kajakken rijden we nog naar een ander strandje, de afstanden zijn niet groot, maar het duurt wel lang.

Zondag de langste rij dag. We rijden eerst in 3 uur naar Delphi, waar we het Orakel van Delphi bezoeken. De ligging op de berghelling is erg mooi. Het is behoorlijk heet vandaag, 36 graden. Na de lunch rij ik in een kleine 3 uur naar Korithe, de weg erna toe is niet mooi. Ons laatste hotel ligt aan zee, maar de omgeving is niet echt geweldig.

We hebben wel ontzettend genoten van onze rondreis Griekenland, de mooie natuur, het lekkere eten, de vriendelijke mensen en het aangename klimaat. Op de meeste plaatsen was het niet druk of verspoeld met toeristen. Erg aangenaam.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Wederom prachtige foto’s. Goed om te horen dat jullie zo genoten hebben.
Fijne terugreis.

Jolanda

Het was weer leuk om jullie reisverslag te lezen en ook weer prachtige foto’s …..Griekenland is ook heel mooi!!
Fijn dat jullie weer genoten hebben.