marcel-ellenour.reismee.nl

Italie

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels al een dikke week in Toscane Italie. Door de Corona hebben we onze reis naar Australie moeten annuleren. Nu geen fly-drive, maar met de auto vanuit Nederland. Onze eerste stop is München. We vinden de stad een beetje tegenvallen en het is ontzettend druk en rumoerig in de straten. We vertrekken de volgende morgen vroeg uit de stad opweg naar Italie. Het zal een lange rit worden. Eerst bezoeken we Schloss Neuschweinstein. Het is bewolkt. Een korte koffiestop in Füssen voordat we richting Oosterijk gaan. We rijden via de Brennerpass en het is veel drukker dan we verwacht hadden. We staan geregeld in de file en het schiet niet echt op. We zouden dit nooit in de zomer willen doen. Zodra we de pass over zijn begint het te stortregenen. We rijden nog 2 uur door de regen voordat we eindelijk bij onze bestemming in de Dolomieten aankomen. Het is inmiddels al 6 uur s’avonds. Het ziet er mooi uit, maar door de laaghangende bewolking zijn de hoogste pieken van de bergen niet te zien. We eten in een klein skidorpje en gaan optijd slapen, het was een lange rij dag en morgen vroeg op om te gaan wandelen.

Het is gelukkig droog, maar wel nog veel bewolking. We gaan wandelen bij de Drei Zinnen, een drievoudigde bergtop in Zuid-Tirol. Het is er erg mooi, de wolken komen en gaan, maar opklaren doet het niet. Na een flinke wandeling van 4 uur vertrekken we naar onze volgende slaapplek in de Dolomieten.

Vroeg op, de zon schijnt en geen wolkje aan de lucht. We vertrekken voor een mooie rit naar Florence. Het dak van de auto kan nu eigenlijk open. We rijden tussen de bergen richting het Gardameer. We maken een koffiestop in de dorpje langs het meer. Er zijn wel toeristen, maar echt druk is het niet. Na de koffie rijden we verder langs het Gardameer richting Florence, waar we in de namiddag aankomen. We hebben een hotel midden in het oude centrum, alleen nog even vinden waar.

s’Avonds lekker door de stad gewandeld, hapje gegeten en terrasje gepakt, een erg leuke en mooie stad. Het valt ontzettend mee met de drukte, er zijn voornamelijk Italianen, en zeker geen aziaten. We zitten nog 1 week in de schoolvakantie van Italie, dus het zal waarschijnlijk nog minder druk worden.

Na het ontbijt maken een flinke stadswandeling van 12km. Wat een mooie stad is Florence, mooie gebouwen en gezellige pleintjes.

De volgende dagen bezoeken we nog meer leuke stadjes en rijden we door het mooie toscaanse land. Het weer is ontstekend, zonnig warm met blauwe luchten, perfect cabrio weer. In Pitigliano, een oud stadje op een berghelling, maken we een mooie wandeling door de eeuwenoude uitgehakte paden van de Etrusken. In Siena bezoeken we de kathadraal, het duurt wel anderhalf uur om een kaartje te krijgen, maar het was de moeite wel waard.

Zondagmorgen maken we een wandeling door de wijngaarden van San Gimignano, ook een oud ommuurd stadje boven op een heuvel. Ook bekend om de 14 middeleeuwse torens. s’Middags rijden we naar Volterra, lekker zwemmen en luieren in de b&b.

Maandag rijden we vroeg weg naar Lucca, ook weer een gezellig en mooi oud stadje. Maar eerst stoppen we nog bij Pisa. We willen toch ook de scheve toren zien, en hij is mooier dan verwacht. Het echte Toscane zit erop. Vandaag zijn we richting de Italiaanse riviera vertrokken en zullen de komende dagen langs de kust rijden en wandelen van Cinque Terre.

Groetjes, Ellenour en Marcel

De thuisblijver

Ik geniet met jullie mee! Fijne dagen nog! Groetjes vanuit Wijlre

Alexandra

Mooi hè Toscane. Nog veel plezier en geniet er van.😎

Diane

Prachtig die plaatsen in Toscane zo herkenbaar zijn er ook geweest🌝☀️Geniet er nog van groetjes uit Oirsbeek 🥂

T bruidspaar

Geniet ervan en tot snel

Marianne

Ook lekker gegeten? Veel plezier verder