marcel-ellenour.reismee.nl

Santiago

Hallo Allemaal,

Na een lange reis, die overigens best meeviel, zijn we gistermorgen aangekomen in Santiago de Chile. Vanaf het vliegveld kregen we meteen een stadsrondrit door Santiago. Na een wandeling door het centrum, reden we naar het hotel waar we uitgehongerd en erg moe aankomen. Na een heerlijke lunch buiten op het terras in de zon (30gr) knappen we een beetje op en maken samen met Michel (een van onze reisgenoten) een flinke wandeling naar een berg . Daar nemen we de Funicolar (een belachelijk steil kabelbaantje dat erg onbetrouwbaar oogt) naar boven. Eenmaal boven hebben een spectaculair uitzicht over Santiago. Op de achtergrond ligt het Andesgebergte met besneeuwde pieken van wel 6500 m hoog. Na een korte pauze wandelen we het hele eind weer naar beneden. Als we terug zijn in het hotel drinken we nog wat buiten op het terras met z´n allen en na het eten ploffen we doodmoe in bed, het is half 4 Nederlandse tijd en in Chili net half 10.

Vanmorgen zijn we om half 10 vertrokken naar de kust. Onderweg rijden we door de wijnstreek van Chili waar we een korte stop maken. Daarna bezoeken we Valparaiso, de kustplaats van Chili. Het is gebouwd op 40 heuvels met huisjes in alle kleuren van de regenboog. We wandelen op ons gemak door het stadje. Voor de lunch rijden we naar Vina del Mar. Daar eten we met uitzicht op zee. Na de lunch lopen we over het strand en steken we onze tenen in de ijskoude Stille oceaan. Om 5 uur rijden we terug naar het hotel. Na het eten vroeg naar bed want morgen om 3 uur op voor onze vlucht naar Puenta Arenas.

Groetjes, Marcel en Ellenour

Alexandra

Klinkt goed allemaal maar wel vermoeiend zo tegelijk uit het vliegtuig en dan rondrit en wandeling. Haha ook heel veel filmmateriaal. Heel fijn om weer op deze manier met jullie me te reizen.
Veel plezier.

Groetjes Alexandra

Mam.

Hoi Ellenour & Marcel.

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
Is wel heftig gelijk een rondrit en een wandeling.
Jullie hebben wel prachtig weer.
Geniet er maar van.

Liefs & knuffels Mam xxx

genio en jolanda

Hi Marcel en Ellenour,
Wij waren een tijdje "off-line" in the bush. Mochten jullie ons mailtje niet meer op tijd ontvangen hebben dan nogmaals langs deze weg een fantastische reis toegewenst.
All the best, Genio en Jolanda.

de thuisblijvers

Hoi Ellenour en Marcel,

Hopelijk bevalt Patagonië goed! Mooi dat jullie een goed uitzicht over Santiago en de Andes hadden vanaf die berg, want vaak is er te veel smog.

We wensen jullie nog een mooie reis, veel plezier en goede foto's.

Groetjes van pap, mam, Chris, Yvonne, Klemens, Marianne, René en Tim

ps. René herkent de steile en gammele kabelbaan
ps2. Chris vraagt of ze lekkere Chili hebben in Chili

Nathalie

Hey Marcel & Ellenour,

Dat klinkt alweer goed allemaal! Geniet er vooral van en we volgen de reisverslagen!

Groetjes,
Nathalie

Ingrid, Loís en Marco

Wij reageren uiteraard weer als laatste. Het ziet er allemaal weer erg leuk uit. We zitten alweer volspanning te wachten op de foto's en video.