marcel-ellenour.reismee.nl

La Réunion 1

Hallo allemaal,

We starten de lange reisdag met de auto, trein, bus, weer trein en dan de TGV naar Parijs, om van daaruit 11 uur te vliegen naar La Réunion. Zondagmorgen komen we aan, snel de huurauto ophalen en de vakantie kan beginnen.

Réunion is een klein eiland in de Indische oceaan, gelegen ten oosten van Madagaskar en onder Mauritsius. Het is een Frans departement, hierdoor hebben ze ook de Euro als betaalmiddel, wel zo handig.

We rijden naar onze eerste slaapplaats in Hell-Bourg, een leuk klein dorpje. De weg erna toe is al ontzettend mooi, we zitten al meteen tussen de hoge bergen en de eerste waterval komen we ook al tegen. Maandag staat onze eerste wandeling op de planning. We lopen naar het dorpje Marla (ook bekend van Floortje) en blijven daar slapen. Dit dorpje is alleen te voet of met de helicopter te bereiken. Alles wat we nodig hebben stoppen we in één rugzak en vertrekken met de auto naar de startplek. Hier laten we de auto achter. Het weer is niet goed, we zitten in de wolken, weinig zicht en het regent. We beginnen eerst met een flinke afdaling, het is leuk wandelen, alleen de regen is minder leuk. Na 2uur begint de het op te klaren, en het wordt meteen heet. We zien pas goed hoe mooi het hier is. Onze slaapplek ligt midden tussen de bergen, we hebben een eenvoudig hutje. Het begint al vroeg fris te worden. ‘s Avonds eten we samen met de andere gasten. 3 uit Duitsland, 4 Fransen en 2 Chinezen. Het wordt uiteindelijk best gezellig (waarschijnlijk ook door de rum). We gaan op tijd slapen, morgenvroeg op tijd op en de weg weer terug lopen, alleen nu bergop. Het is ontzettend koud, dus maar met de kleren aan slapen. Het weer is prachtig, geen wolkje aan de lucht. In de middag komen we aan bij onze auto. De wolken komen opzetten en de zon verdwijnt. Het weer verandert zeer snel en grote verschillen in temperatuur. s’Middags rijden we nog even naar een uitzichtpunt om te genieten van de hoge bergen en watervallen. De wegen in de bergen zijn al een uitdaging, de ene haarspeldbocht na de andere.

Woensdag hebben we hele mooie wandeling gemaakt, het weer was goed. De tocht ging door tropische bossen, ongelijke en paden vol met modder. Het was een avontuurlijke wandeling. Na de wandeling een stukje rijden naar ons hotel, deze keer een luxe verblijf. Boven op een berg met uitzicht op zee.

Vandaag geen lange wandeling, maar een stukje rijden langs de kust en lava velden. Het kwik liep vandaag op tot 30graden, uitstekend weer om te gaan zwemmen en snorkelen in zee. Dat hebben we dan ook gedaan. Het eiland bevalt prima, genoeg te doen en zeer mooie natuur. De sfeer is ook uitstekend. Morgen en overmorgen staat 2 zware wandelingen op het programma om daarna weer even te relaxen.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Klinkt weer goed en uiteraard ben ik reuze benieuwd naar de filmopnames?

Marianne

Heel bijzonder hoor. En heel sportief. Ik hoop dat jullie veel genieten. Maar dat zal wel lukken in deze prachtige omgeving. Groetjes van Marianne

De thuisblijver

Leuk verhaal! Geniet ervan! Grtjs uit een storm en regenachtig Nederland.