marcel-ellenour.reismee.nl

Botswana en Zimbabwe

Hallo allemaal, De laatste week alweer veel gezien en veel kilometers gemaakt. Vanuit Etosha vertrokken naar de Okavango delta in Botswana. We hebben een lodge aan het water. We zijn hier 2 dagen, maken een sunset boottocht en de volgende morgen een tocht in een Mokoro (soort kano). Het aantal dieren valt een beetje tegen, maar mooi is de delta wel. De volgende dag terug naar Namibië om van hieruit verder te gaan naar Chobe NP. We rijden via de Caprivi strook, een gebied van 500 km lang tussen Angola en Botswana. In Chobe maken we een boottocht in de namiddag, we zien heel veel dieren, waaronder nijlpaarden en olifanten. De tocht is erg mooi. De volgende ochtend doen we game drive met een safaritruck, het aantal dieren valt tegen. Wel krijgen we een lekke band in het park, onder toezicht van een aantal buffels wordt de band verwisseld. In de middag maken Ellenour en ik nog een gamedrive, de rest van de groep heeft er geen zin meer in. We zien nu wel veel wild, overal staan groepjes olifanten en rijden we met jeep tussen de olifanten. Het was een erg mooie gamedrive, de laatste van onze reis. De volgende dag vroeg op, want we moeten de grens over naar Zimbabwe. Hier worden de visa's met de hand geschreven, dus als je pech hebt moet je lang wachten. De grens gaat om 6 uur open. Wij staan om kwart voor 5 bij de grens en zijn de eerste. Na een uur visa's schrijven mogen we de grens over. Het is nog een uur rijden naar de Victoria Watervallen, hier zullen we onze laatste 2 dagen van de vakantie verblijven. We gaan vandaag een helikoptervlucht maken over de Victoria Falls. Er gaan 6 passagiers in de helikopter, 5 achter de piloot en 1 naast de piloot. Ik mag naast de piloot zitten en heb uitstekend zicht. We vliegen een kwartier over de waterval en de omgeving. De volgende dag, de laatste echte vakantiedag, ga ik raften op de Zambezi rivier. Ik ga met 2 andere van de groep, Ellenour gaat niet mee. Het schijnt één van de heftigste en ruigste raft rivieren op de wereld te zijn, en dat heb ik geweten! Ik word vroeg opgehaald, naar de rivier gebracht, instructies gekregen, de kloof naar onder lopen en dan gaat het avontuur beginnen. Het wordt inderdaad een ruige en zware tocht. Moeilijk te beschrijven, dus hier wat cijfer; - 31 km lang raften - tussen Zimbabwe en Zambia - 19 rapids (stroomversnellingen)- cat. 1-6 (6 is max) - 5 categorie 5 en enkele 4 en 3 rapids - 3 flips (omslaan van de boot, vertikaal) - hard roeien en zwemmen - 800 meter steil omhoog klimmen (lopen) aan het eind Resultaat: helemaal kapot!!! Maar een ervaring rijker. 's-Avonds afscheid genomen van de gids en de laatste keer samen met de groep gegeten. Het was een mooie reis, weer veel gezien van het mooie Afrika. De reisafstanden waren lang en zwaar. Maar zoals onze reisleider in het begin zei; "Africa is no holiday, but an adventure!" Groetjes, Ellenour en Marcel

Pap

Geweldig

Alexandra

Jeetje wat een avonturen en wat een lef Marcel.
Ben reuze benieuwd naar de film.
Goede reis back home:-))