marcel-ellenour.reismee.nl

Namibië 2

Hallo allemaal, Vandaag weer een lange rit. We zijn onderweg naar Botswana. Inmiddels alweer veel gezien en heel wat kilometers gemaakt. Afgelopen zaterdag kwamen we in Swakopmund aan. Een duits georiënteerd stadje gelegen aan de kust. We gaan gezellig met de groep eten en de activiteiten voor morgen worden besproken. We zijn namelijk nog een volle dag in Swakopmund. Wij plannen geen activiteit voor morgen. Gewoon even niets. We slenteren door het stadje, drinken koffie, eten gebak, wandelen op de pier, pilsje drinken op terras en zo krijgen we dag om. In de avond gaan we met een aantal van de groep eten. Maandag vertrekken we richting Etosha. We rijden langs langs de kust naar het noorden. Onderweg stoppen we bij een enorme zeehonden kolonie. De kust is uitgestrekt en kaal en wordt de Skeleton Coast genoemt, oude verroeste scheepswrakken liggen in de branding. Vandaag de laatste dag over gravelwegen, gelukkig!!! Zodra we meer het binnenland inrijden en de kust achter ons later, begint ook de temperatuur te stijgen en wordt het bloedheet. 'sAvonds aangekomen in onze accommodatie, begint het te onweren en later enorm te regenen, de laatste keer was in april, De volgende morgen we naar Etosha NP, maar eerst brengen we een bezoek aan een Himba dorp. Himba's staan bekend om de okerkleurige modder waarmee de vrouwen zich insmeren. Het gebruik van water om zich ermee te wassen is verboden. We komen in de middag aan bij Etosha NP, we hadden natuurlijk weer oponthoud door een mankement aan de bus. Etosha is een gigantisch groot wild park, inclusief een grote zoutvlakte. Het park is uitgestrekt, dor en begroeid met doornstruiken. We zien deze middag al veel wild, zoals een leeuw, zwarte neushoorn, een paar olifanten en veel giraffen, zebra en impala's. Niet slecht voor een paar uur in het park. De volgende dag hebben we een hele dag game drive met een safari truck in het park. Weer enorm veel wild gezien, zoals de luipaard. Het blijft leuk en spannend om wild te spotten. 'sAvonds de dag afgesloten in een mooie lodge. Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Wat een geweldige foto's en zo te lezen genieten jullie enorm.

Elvira

heel mooi!