marcel-ellenour.reismee.nl

Amboseli en Tsavo

Hallo allemaal

We hebben lekker geslapen in onze safaritent. Als we naar het ontbijt lopen zien we dat er 2 banden lek zijn, dat is dus van de ruige rit van gisteravond. Dat is al de derde want gisteren aan de grens was er ook al eentje lek. Ook het andere busje heeft een lekke band.

Na het onbijt gaan we naar Amboseli. We zien weer heel veel dieren. Er wandelt een leeuw mee langs de bus. We zien olifanten grazen in het water, we zien weer hyena's en ook kuddes van allerlei dieren doorelkaar zoals zebra's, gnoe's, buffels en impala's. We rijden ook naar een heuvel met een mooi uitkijkpunt over het hele park. Ook zien we af en toe de punt van de Kilimanjaro. Tegen enen rijden we weer terug naar het tented camp. We krijgen een uitgebreide lunch met een vrije middag op deze bijzonder mooie plek. Om17 uur vertrekken we naar een plek om de zonsondergang te bekijken. Als we boven aan komen, staan er stoelen klaar en dekentjes. We krijgen hapjes en een sundowner. Tot slot wordt er champagne opengetrokken. We hebben geweldig genoten. Daarna weer dineren en genieten van de mooie avond en het camp.

De volgende morgen nemen we helaas afscheidt en vertrekken in konvooi naar Tsavo. Het konvooi blijkt te bestaan uit onze twee busjes en nog een andere. Er gaat zelfs geen begeleiding mee. Rare lui die Kenianen. Het is een lange weg naar Tsavo en we komen aan rond lunchtijd. Het is weer een mooie lodge en er ligt een drinkpoel vlak voor het restaurant. Daar komen de dieren dag en nacht drinken. Dus aan tafel zitten is geen straf. In de middag hebben we nog een gamedrive en bezoeken we een meertje waar hippo's en krokodillen in wonen. De volgende morgen staan we vroeg op voor een gamedrive voor het ontbijt. De natuur is mooi maar dichtbegroeit en we zien dus niet zoveel dieren. Na het onbijt vertrekken we voor een lange reisdag. We vertrekkren om half 10 naar Mombasa en komen pas om17 uur aan bij ons hotel. Vies, bezweet en moe kunnen we nu gaan genieten van onze stranddagen. Lekker douchen, eten en slapen.

Groejes Marcel en Ellenour

Roel en Marianne

WAt een prachtige foto's en wat hebben jullie veel gezien! Schitterend hoor. En nu al weer op de terugreis? Jee wat gaat dat snel. Komend weekend zitten wij in het mooie limburgse heuvelland, daar genieten we ook van! We zullen in augustus hopelijk al jullie foto's en film mogen bekijken. groetjes!