marcel-ellenour.reismee.nl

naar Kenia

Hallo Allemaal

Eindelijk hebben we internet. Marcel is op de andere computer een poging aan het doen om foto's te versturen, dan kunnen jullie zien waar we het over hebben. Ik zal iedere dag proberen om de laatste dagen van de safari te beschrijven en nog wat foto's mee te sturen.

We hebben na Tarangire een flinke rit voor de boeg. We rijden met een gamedrive het park uit en spotten op het laatst nog een overstekende cheeta. We rijden het park richting Arushauitvoor de lunch, een rit van een paar uur. Na de lunch rijden we naar de grens waar we overstappenin busjes. De weg naar de grens is under construction wat betekent dat deslechte wegeen hele slechte weg is geworden. Om 15.30 zijn we dan eindelijk bij de grens.

De weg in Kenia is net zo slecht als in Tanzania alleen is het busje een stuk minder comfortabel.We rijdennu door Amboseli middels een gamedrive naar onze lodge. Het eerste stuk is een drooggevallen meer en het eerste dier dat we zien is een dode zebra. Naderhand wordt het een stuk beter. We zien hyena's en een leeuw. Ook zien we kuddes zebra's, impala's, buffels en nog veel meer door elkaar. Dit park is weer heel anders dan het vorige. Dan als het al donker is moeten we nog over de allerslechste weg tot nu toe. We wanen ons in Parijs-Dakar. Als we eindelijk zijn gearriveerd blijkt het de mooiste tented lodge te zijn tot nu toe. Het is een klein kamp en we zijn de enige gasten. Het is zo bijzonder mooi dat het zo in een boekje kan (bv. de Living) . De tafel is gedekt en de kaarsjes en de haard branden. Het eten is erg lekker en de tenten zijn zo mooi en enorm groot.

Tot later

Groetjes Marcel en Ellenour

Jolanda

Hallo Marcel en Ellenour.

Jammer ,nog een paar nachtjes en het avontuur is voorbij.
Jullie zitten nu aan het strand.
Hopelijk zie je een mooie zonsondergang.
De foto's zien er goed uit,en de rest volgt.
Tot vrijdag.

Groetjes, Jolanda en Genio