marcel-ellenour.reismee.nl

St.Petersburg

Hallo allemaal, Vrijdag zijn we vanuit Novgorod in een 3 uur durende rit aangekomen in St.Petersburg. Het is een grote en indrukwekkende stad met veel enorme gebouwen, paleizen, kerken en musea. De stijl is niet typisch Russisch, maar Europees. We beginnen met een stadstour, waar we alle belangrijke gebouwen te zien krijgen. St.Petersburg is gesticht door Peter de Grote, die geinspireerd werd door West-Europa en dit is dan ook goed te zien in deze stad. Zo heeft hij door de gehele stad kanalen met bruggen laten maken. Omdat hij dit zo mooi vond in Amsterdam.  's Avonds gaan we naar een balletvoorstelling van het "het Zwanenmeer". Kaartjes hadden we al via internet in Nederland besteld. Het is een mooi, klassiek theatergebouw. Wij zitten op de 2de rij, iets hoger dan de mensen in de zaal. Het is even zoeken naar onze plaats. De rijen bestaan uit kleine kamertjes met 4 of 5 plaatsen. We worden naar onze kamer gebracht en al snel is duidelijk dat dit zeer slechte plaatsen zijn. Het is gewoon niet mogelijk om vanuit deze plaats de bühne te zien. Gelukkig is de ruimte naast ons niet vol en dus besluiten we om daar te gaan zitten, het zijn nog steeds geen goede plaatsen, maar we kunnen wel kijken. Na de 1ste pauze moeten we echter deze plaatsen weer verlaten, de mensen komen alsnog opdagen. Teruggaan naar onze plaats is echter geen optie.  Ellenour vraagt aan het personeel van het theater of er nog andere plaatsen vrij zijn. We hebben geluk, er zijn nog 2 plaatsen vrij, voor de regiekamer. Dit zijn echt super plaatsen, nu kunnen we pas goed kijken en de show is nog mooi ook. Na afloop van de voorstelling lopen we nog wat door de stad, welke zeer mooi verlicht is.  Zaterdag hebben we de gehele dag de tijd om de stad te verkennen, wat we doen via de metro, veel lopen, een boottocht over de kanalen en een wandeling door het park. Vandaag is alweer de laatste dag van onze mooie en bijzondere reis door Rusland. Zometeen nog een bezoek aan het grootste kunstmuseum van de wereld, het Hermitage, en dan naar huis. Groetjes Ellenour en Marcel

Mam.

Hallo Ellenour & Marcel.

Wat een indrukwekkende vacantie.
Mooie foto,s.
Goede reis terug.

Liefs Mam xxx.

Jolanda

Hallo reizigers,

Kunnen jullie dit avontuur afvinken van jullie lijstje. Op naar het volgende!!

Liefs uit Hong kong.