marcel-ellenour.reismee.nl

Moskou

Hallo allemaal, We zitten momenteel in Moskou, waar we zijn gestart voor ons kleine rondje Rusland. Zateravond zijn we gearriveerd, nadat een chauffeur ons op het vliegveld is komen ophalen. We zitten in een enorm hotel, gebouwd voor de Olympische spelen van 1980. We eten in het hotel en gaan dan de stad nog in. Aan de overkant van de straat is een groot park, met een aantal kermisatracties. Het is weekend en dus druk. Het park ziet er gezellig uit.  Zondagmorgen na het ontbijt worden we opgehaald door een gids, we hebben een stadstour van 3 uur. Als eerste gaan we naar de Basiliuskathedraal, de bekende kerk met de gekleurde ui-vormige torentjes. De kathedraal ligt aan het rode plein, het bekendste plein van Moskou. We bezoeken ook maar meteen het dure winkelcentrum GUM. Hierna vervolgen we onze tour naar een volgende mooie kathedraal (Moskou staat vol met mooie kathedralen, allemaal bij leuke ui-vormige torentjes). De gids laat ons nog enkele mooie plekken zien en neemt dan afscheid van ons.  We gaan zelf verder met de metro, een hele onderneming omdat niets in het engels geschreven staan. Het is dus goed kijken hoe de naam geschreven staat en dan stations tellen. In het begin duurt het even voordat we de logica hebben gevonden. In de middag maken we een boottocht, het is heerlijk weer vandaag, dus het is genieten. Hierna lopen we nogmaals naar het rode plein om nog enkele foto's te maken en ergens iets te eten. We komen pas laat aan in het hotel, we zijn uitgeput van de hele dag door de stad slenteren. We hebben veel indrukken opgedaan en genoten van deze dag. Moskou is een leuke stad, de Russen kijken een beetje nors, maar zijn toch vriendelijk en behulpzaam. Alleen spreekt of verstaat hier bijna niemand engels en staat alles in het Russisch geschreven, dat maakt sommige dingen wel lastig.  Maandag is het slecht weer, bewolkt en enkele flinke regenbuien. We gaan met de gids naar het Kremlin en krijgen daar een rondleiding. De rest van de dag gaan we er alweer alleen op uit. Vandaag bezoeken we o.a. het Gorky Park en maken we een stadswandeling en doen boodschappen.  Vandaag vertrekken we uit Moskou voor een 2-daagse trip naar de Gouden Ring (lees; platteland). Groetjes Ellenour en Marcel

Pap

Moet ik ook maar eens doen ben van donderdag terug groetjes pap

Annelies

Boh jongens toch, jullie zijn echt wereldreizigers he?! Wat super! Ik reis weer ff virtueel met jullie mee ;-) Ontdek en geniet!!

Mam

Hallo Ellenour & Marcel.

Geweldig dat jullie weer een mooie vacantie hebben.
Weer een ervaring rijker, van een land op deze wereld.
P.S. ik had een s.m.sje gestuurd als jullie goed waren aangekomen, maar dat is gelukt.
Geniet nog maar van jullie vacantie.

Liefs & Groetjes Mam xxx.