marcel-ellenour.reismee.nl

Granada en Cordoba

Hallo allemaal, We zijn momenteel in Andalusië, in het zuiden van Spanje. Dit is niet zo heel ver weg, maar niet minder mooi. Donderdagavond laat komen we na een autorit van 2 uur aan in onze B&B in de Sierra Nevada. We eten nog een hapje in het dorpje en gaan daarna slapen. Vrijdagmorgen bezoeken we Alhambra, een middeleeuws Moors paleis in Granada. Na de middag keren we terug naar de B&B en maken ons klaar voor een wandeling door de Sierra Nevada. Tijdends de 3 uur durende wandeling zie we mooie vergezichten en besneeuwde bergtoppen. Het is behoorlijk warm tijdens het lopen. We besluiten om na de wandeling op het dakterras van de B&B te blijven met een flesje wijn en eten die we laten bezorgen.. Zaterdag vertrekken we naar Granada, waar we 1 nacht een hotel hebben. Als we het centrum willen inrijden, om naar ons hotel te gaan, worden we tegengehouden door de politie. Het centrum is afgesloten voor verkeer, omdat er een parade gaat plaats vinden. Het is niet geheel duidelijk hoe lang het gaat duren. We zetten de auto in een parkeergarage en lopen naar het hotel.  Granada is een moderne stad met een oude stadskern. We lopen door het oude gedeelte en genieten van het mooie weer. Zondag verlaten we Granada en gaan verder het binnenland in. We hebben een B&B in de middle of nowhere. Het weer is niet goed, veel regen en een stuk frisser. We bezoeken 2 dorpjes, het is zondag en dus is er niet veel te doen. Bijna alles is gesloten.  Vandaag rijden we naar Cordoba, waar we  2 nachten zullen blijven. Onderweg stoppen we bij Zuheros, het mooiste plaatsje van Andalusië, zegt men... Hier maken we een afspraak voor een rondleiding in een druipsteengrot, we zijn alleen en gids spreekt alleen Spaans, een goede oefening voor Ellenour, maar ik heb er weinig aan. De rondleiding is echter wel erg mooi. Momenteel zijn we dus in Cordoba, een mooie oude stad, met veel kleine straatjes. Morgen staat veel cultuur op het programma. Te beginnen met een bezoek aan de Mezquita. Groetjes, Ellenour en Marcel

Annelies

¡Hola!
Leuk dat jullie weer op pad zijn zeg! Ik verheug me op de verhalen en de fotoos.
Ik weet niet wat jullie programma is maar hopelijk zit er Sevilla en Ronda bij...must see in Andalusia! En niet vergeten churros te eten :-) Mmmmjam!

¡Hasta la nuevo -verhaal?- que viene!

Adios,
Annelies

Elvira

Hi...mooi he!De Mezquita is ook weer heel bijzonder! Geef de zigeuners in Cordoba maar een zakcentje en vergeet Carmona (ca 15 km voor Sevilla) niet als jullie wat tijd over hebben. Geniet ervan! Grtjs Elvira

Mam

Hoi Ellenour & Marcel.

Jullie hebben weer een mooie vacantie.
Geniet er maar van.
Ik hoor en zie graag alles als jullie terug zijn.

Liefs Mam. xxx.

Alexandra

Ziet er allemaal mooi uit, geniet ervan...:))