marcel-ellenour.reismee.nl

Hanoi en Sapa

Hallo Allemaal, We zijn alweer een aantal dagen en kilometers verder. Na een korte vlucht komen we aan in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Het is hier een gekkehuis, overal waar je kijkt flitsen scooters aan je voorbij en het enige geluid wat je hoort is het toeteren van al die duizenden scooters.  We lopen 's avonds naar het centrum van de stad om te gaan eten. In het centrum ligt een klein meertje met erom heen een aantal restaurantjes. Wij eten op de 8 ste verdieping op het dakterras en hebben een mooi overzicht van de stad. De volgende morgen beginnen we met een wandeling door de drukke straten en doen wat inkopen. We lopen een rondje om het meer en drinken een kopje koffie op het terras. Terug in het hotel nemen we een taxi naar de Tempel van de Literatuur. Op het eind van de middag gaan we terug naar het hotel en nemen we allebei een massage, dit doet goed na een drukke dag in de stad. We vertrekken met de nachttrein naar Sapa. We hebben een 4-persoons slaapcabine, veel plaats is er echter niet. Ik heb een fles wijn en kijk een film, maar slapen lukt niet, Ellenour heeft gelukkig wel goed geslapen. Om 5.30 uur komen we aan en moeten we nog één uur bergop rijden naar Sapa. Sapa ligt op 1500 mtr hoogte en is omringt door rijstterrassen, erg mooi. We gaan na het ontbijt met een gids een mooie wandeling maken, onderweg komen we verschillende kleurrijk uitgedoste mensen (CatCat) tegen. 's Middags maken we zelf nog een wandeling door het stadje. 's Avonds gezellig en lekker eten en vroeg naar bed, het was een lange dag.  We hebben een tour geboekt, die ons naar de zondagsmarkt brengt in Bac Ha. De rit duurt 2,5 uur in een volle en te krap busje. De markt is wel aardig maar geen topper. Wel is de waterbuffel markt erg bijzonder en dat hebben we ook nog nooit eerder gezien. We willen de volgende dag graag gaan wandelen en boeken een hike bij het hotel. We zijn met z'n 6-en; een engels en een candadees stel. Het is een erg mooie en gezellige wandeling tussen de rijstterrassen.  Na het wandelen neemt Ellenour een voetmassage. We gaan zometeen eten voordat we worden opgehaald voor onze terugreis naar Hanoi met de nachttrein. Vanuit Hanoi zullen we meteen weer vertrekken naar onze volgende bestemming; een overnachting op de boot in Halong Bay. Groetjes, Ellenour en Marcel

Jolanda

Klinkt goed, ik zou nu ook wel een voetmassage willen!!
Veel plezier in Halong Bay, moet zeer mooi zijn.
Liefs Jolanda

Rob

What can I say. Het klinkt allemaal byzonder goed al die massages :-)

mam.

Hallo Ellenour & Marcel.

Alweer heel veel moois gezien.
Geniet er nog maar een paar dagen van.
De foto,s zijn ook erg mooi.

Groetjes & liefs Mam xxx

marianne

Hoi, an, blijkbaar bevalt ellenour die voetmassages goed. Dat wil ze thuis ook vast. Ga jij dit geven?