marcel-ellenour.reismee.nl

Ho Chi Minh

Hallo Allemaal, Na een comfortabele en goede vlucht komen we via Kuala Lumpur vrijdagmorgen in Ho Chi Minh City (Saigon) aan. We worden op het vliegveld opgehaald en naar ons hotel gebracht. De vader van Ellenour zit al op ons te wachten, hij blijft ook 2 dagen in HCMC. We gaan 's-middags de stad in, wat meteen opvalt zijn het aantal scooters. Het is in het begin even uitkijken met oversteken, want ze komen van alle kanten en met velen. Het is behoorlijk warm (30 graden). We bezoeken een grote overdekte markt en drinken wat op een terrasje. In de middag gaan we soep (Phô) eten, deze noodlesoep smaakt uitstekend en zullen we waarschijnlijk vaker (elke dag) gaan eten. Het begint flink te regenen en de straten staan in korte tijd blank. We nemen een taxi terug naar het hotel, want het ziet er niet naar uit dat het droog wordt. We slapen een uurtje en gaan dan op zoek naar een restaurantje. Het regent nog steeds, dus we blijven in de buurt van het hotel. Het eten is lekker en goedkoop. We sluiten de avond af in een moderne loungebar met live muziek. Zaterdag hebben we een excursie. We worden om 10 uur opgehaald om met een internationale groep te vertrekken naar Cao Dai en naar de Vietcong tunnels van Cu Chi.  Het is 2 uur rijden vanuit HCMC naar het tempelcomplex Cao Dai,  daar wonen we een ceremonie bij. Hierna volgen we onze trip naar de Cu Chi tunnels. De wegen zijn slecht, hobbelend komen we na een uur rijden aan. We krijgen een oude film te zien en een rondleiding. De huidige tunnels zijn groter en breder gemaakt zodat de "toerist" er ook in past. Toch zijn ze nog vrij eng (60cm breed en 1,20 mtr hoog). Ik kruip een aantal meters door de donkere en benauwde tunnel. Na 40 meter vind ik het wel genoeg en kom er bezweet weer uit. We krijgen nu de mogelijkheid om te schieten met automatische geweren, AK-47, maar dat slaan we over.  Al met al een indrukwekkende excursie. 's-Avonds hebben we afgesproken met Klaus en Marion, zij zijn al 2 weken in Vietnam en komen vandaag in HCMC aan. We bestellen een taxi om naar hun hotel te gaan. We zitten nauwelijks in de auto of de chauffeur stop al, we zijn al op de plaats van bestemming. Het hotel bleek om de hoek van ons hotel te liggen. We gaan naar een hippe tent en zitten buiten tot 23.30 uur op het terras.  Momenteel zitten we in het vliegtuig naar onze volgende bestemming; Hoi An.  Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Wat leuk dat de vader van El er ook een paar dagen is. En zo te lezen weer een indrukwekkend en druk programma. Leuk om weer mee te mogen genieten op afstand. Veel plezier..

Elvira

Veel plezier!

mam.

Hallo Ellenour & Marcel.

Geweldig dat jullie het weer naar je zin hebben.
doe de groetjes aan Marion en Klaus.
en nog heel veel plezier.

Liefs Mam xxx.

Jolanda

Ik ben zo dichtbij jullie, zal ik even naar jullie komen. haha!! Verder leuk verhaal, ik zal jullie blijven volgen. Veel plezier en veel liefs.

Yvonne

Hallo Marcel en Ellenour,