marcel-ellenour.reismee.nl

Tulum en Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Nog enkele uren en dan zit de reis er alweer op en gaan we naar huis. We hebben weer een ontzettend mooie en afwisselende reis gehad. Heel veel gezien, een leuk en gezellig reisgezelschap, lekker gegeten en gedronken.

We zijn onderweg richting Playa del Carmen gestopt bij onze laatste Maya-ruine, Tulum. Tulum is geen grote of belangrijke Maya site. Hij is voornamelijk bekend van de vele dagjes-mensen en omdat deze Maya stad de enige stad is die aan de kust ligt.

Het is behoorlijk druk en het lijkt meer op een pretpark dan een Maya site. Toch is het leuk om ook deze stad te bekijken, het is weer anders dan de andere. Het weer is alleen niet zo mooi, iets minder voor de foto's.

De laatste 2 dagen zijn we in het zeer toeristische Playa del Carmen geweest. De plaats ligt aan een schitterend strand met mooi blauw water. Heel veel restaurantjes, hippe lounge bars, souvenir winkeltjes en discotheken, alles in het teken van vertier. Het “echte” Mexico zie je hier niet.

We hebben hier wel lekker aan het strand gelegen, wat gezwommen en we zijn op zee gaan snorkelen (dat is altijd leuk).

Gisteravond zijn we gaan stappen (een klein beetje). De vrouwen worden bij elke bar naar binnen gelokt met gratis drank, ik moet helaas betalen voor mijn cerveza.

Vandaag lopen we een flink eind langs het water, we zien nog een aantal pelikanen gerelaxt op een bootje zitten. Zo meteen nog iets eten en dan op weg naar het vliegveld.

Groetjes, Ellenour en Marcel

de Thuisblijver

Goeie reis terug en weer leuk om jullie te zien! Ben zelf nu aan de slag met het appeltje om filmpjes te maken en ben nu op i tunes op zoek naar de....SIRTAKI.....(ha, ha...de club versie!!!!) zetten we ons schrap voor de nodige film en foto uurtjes? Grtjs

Alexandra

Goh het zit er weer op, helaas. Een hele goede thuisreis. Gr.