marcel-ellenour.reismee.nl

Flores, Tikal

Hallo allemaal,

Momenteel zitten we aan de lagune van Bacalar. Over 2 uur vertrekken we via de Maya ruïne Tulum naar onze laatste reisbestemming Playa del Carmen.

Twee dagen geleden zijn we vertrokken vanuit Antigua naar Flores, een lange busrit van 10 uur. De lange rit werd onderbroken door een uitstapje naar Livingstone, een klein stadje aan de Caribische zee. Een hele mooie boottocht van ongeveer 3 uur langs tropisch woud en mangrove bossen. Met hoge snelheid scheuren we over het water. Na de lunch aan de waterkant, vertrekken we weer richting Flores. 's Avonds aangekomen gaan we op zoek naar een restaurant. Er zijn genoeg restaurantjes, maar bijna allemaal zonder klanten. Er is niet veel te doen in Flores. De volgende morgen vertrekken we vroeg naar één van de hoogtepunten van onze reis, Tikal.

Tikal is een Maya ruïne verscholen in de Guatemaalse jungle. Het grootste gedeelte van de site is nog bedekt door de jungle en moet nog opgegraven worden (als er geld is). We lopen samen met de gids ongeveer 4 uur door het complex. We zien veel dieren, zoals slingerapen, neusberen, heel veel vogels, het is echt genieten.

In het complex zijn nog steeds archeologen bezig met het ontdekken van nieuwe gebouwen. We hebben geluk en mogen een kijkje nemen in een tunnel onder een Maya tempel. Via een steile houten trap dalen we af de tunnel in.

In de middag gaan we richting hotel, ik zou eerst nog met een ander stel een Canopy tocht (slingeren van boomtop naar boomtop) maken. Helaas is 1 van het stel ziek en besluiten ze om niet te gaan. Ik besluit om ook niet te gaan, alleen is toch niet zo leuk.

Gisteren zijn we vertrokken uit Guatemala. We hebben we een lange busrit voor de boeg, grotendeels door Belize. De rit is niet spectaculair. 's Avonds gaan we nog zwemmen in de lagune. Het water is zeer aangenaam.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Marianne

Hallo Ellenour en Marcel. Mooi foto's! De afgelopen weken zijn voor ons wat minder verlopen. Roel's moeder is overleden. Dinsdag was de crematie. Vandaar dat we niet meer reageerden op jullie verhalen en foto's. Nog fijne dagen!

Mam.

Hoi Elke & Marcel.

Wat hebben jullie veel gezien en veel gereisd.
Het is daar erg mooi.
Ik wens jullie een goede vlucht terug.
Tot Zondag.

Liefs Mam xxx.