marcel-ellenour.reismee.nl

Chichen Itza, Merida en Uxmal

Hallo Allemaal,

Hier ons eerste verslagje vanuit Mexico. Na een lange vlucht kwamen we in de regen in Cancun aan, dus de overgang met Nederland was hierdoor niet zo groot. Gelukkig was het de volgende dag alweer droog met een lekkere temperatuur. Vanuit Valladolid vertrekken we naar Chichen Itza, een groot Mayacomplex(1 van de 7 wereldwonderen). We hebben geluk, er zijn maar weinig toeristen. We bekijken alle oude Maya tempels en na 2 uur gaan we met de bus richting Merida, onze volgende stop. Hier blijven we 2 nachten.

Merida is een typisch zuid-amerikaans stadje, veel gekleurde huisjes een centraal plein met een kathedraal. We hebben een hele dag om dit plaatsje te bekijken en dat is meer dan lang genoeg. We dwalen wat rond, bekijken wat winkeltjes, drinken wat op een terrasje, gaan naar een museum en 's avonds gaan we samen met de groep iets eten en drinken. Het eten is goed en de Corona's smaken prima.

Vandaag vertrokken naar Campeche, een stadje aan zee. Onderweg een bezoek gebracht aan Uxmal, ook een Maya complex. Kleiner dan Chichen Itza, maar wel erg mooi. Hier waren we bijna alleen, echt genieten.

Morgen hebben we een reisdag van ongeveer 5 uur. We gaan richting het zuiden, naar Palenque. We hebben de gehele reis een 40-persoons bus ter beschikking voor 12 man, dus lekker veel ruimte. Hopelijk wordt het landschap wat beter, want deze is nu nog erg saai.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Pap

Hoi El en Marcel ik hoor dat er nog plaats was in de bus

Alexandra

Zo te lezen is het weer geweldig en wat een luxe in die bus. Veel reisplezier.

Gr. A

Marianne

is de ruimte ook nodig?? Is het een beetje gezellige groep? Veel plezier!

Annette

Veel plezier Leo & Marcel! Ziet er anders uit dan Japan ;-)

Anique

Waah, leuk van jullie verhalen weer mee te mogen genieten; wat een mooie foto's weer! Groetjes,