marcel-ellenour.reismee.nl

Tokyo

Hallo allemaal,

Dit wordt alweer het laatste verslag uit Japan, morgen gaan we naar huis. We hebben een hele mooie reis gehad en ontzettend genoten. Momenteel zitten we Tokyo, wat een grote stad is dit. De drukte valt wel mee, maar de afstanden zijn enorm. We hebben dan ook al heel wat gelopen in deze metropool.

Twee dagen geleden zijn we met de Shinkansen in 2 uur vanuit Kyoto naar Tokyo gereisd. Een leuke ervaring om met hoge snelheid door Japan te razen. In Tokyo aangekomen zijn we maar meteen op pad gegaan. Voor de verandering nog maar eens een tempel bezocht, dit was echt de laatste van onze reis. Daarna wat gewinkeld en heel veel gelopen. `s avonds zijn we sushi gaan eten.

Gisteren hebben we samen met de groep een stadstour gedaan. Eerst naar het zakendistrict, daar zijn we in een wolkenkrabber, met viewpoint over de stad, gegaan. Vervolgens met de metro de hele stad doorgekruist. Hebben de drukste voetgangers oversteekplaats bezocht, verschillende winkelstraten, het Sony gebouw met hun nieuwste snufjes. `s Avonds zijn we weer sushi gaan eten, maar dan in een ander restaurant. Na het eten zijn we naar de `Japanse Eifeltoren` de Tokyo Tower gegaan en hebben we genoten van de skyline by night.

Vandaag zijn we om 6.00 uur vertrokken naar de vismarkt van Tokyo.Hier worden enorme hoeveelheden en soorten vis verhandeld. Wij hebbendaar een tijdje rondgelopen. Daarna was het tijd om Sumo worstelaars te vinden. Ze trainen in een bepaalde wijk, maar hebbenliever niet dat er toeristen komen kijken(er zijn wat problemenhiermee geweest). We hebben geluk, we zien op de eerste hoek al Sumo`s buiten staan. We vragen om we foto`s mogen maken en dat mag. Ook worden we uitgenodigd om binnennaar de training te komen kijken. Eenbijzonder schouwspel. Vanavond gaan we Shabou Shabou eten, een soort hotpot of Mongoolse wok. En morgenvroeg vertrekken we helaas weer naar Nederland. De foto`s van Tokyo volgen later.

Groetjes Ellenour en Marcel

Elvira

Ha...dan is het Marcel zeker goed bevallen bij de Sonysnufjes!!!! Grtjs en tot zaterdag!!!