marcel-ellenour.reismee.nl

Kyoto

Hallo allemaal,

Deafgelopen 3dagen hebben we in Kyoto gezeten. Een grote stad met veel cultuur en oude tempels. Op de weg naar Kyoto zijn we eerst gestopt bij het grootste kasteel van Japan, Himeji-jo (Witte Reiger). Helaas stond deze grotendeels in de steigers, maar toch een indrukwekkend bouwwerk.

De eerste 2 dagen in Kyoto zijn volgepland met tempels (heel veel tempels). Op dag 1 bezoeken we; Kinkaku-ji (de gouden tempel), Ryoan-ji (met een klassieke zen tuin), Nijo-jo (het kasteel van de Shogun) en Sanjusangen-do (de tempel met de 1001 boeddha beelden). Aan het einde van de dag begonnen we toch al een beetje tempel-moe te worden. 's Avonds lekker uitrusten in een Japans restaurantje. Op dag 2 hebben we weer een vol programma. Eerst gaan we Fushimi Inari, dit zijn letterlijk 10.000 Tori's, die slingerend de berg opgaan. Ontzettend mooi. Na een wandeling van 1 uur bergop, gaan we naar de volgende plaats, namelijk Nara, de oude keizerlijke hoofdstad van Japan. Na een uur rijden komen we er aan en hebben we de hele middag de tijd om rond te dwalen.

Op de terugweg van Nara laten we ons afzetten in Gion ( oude wijk in Kyoto), hier gaan we namelijk op jacht naar Geisha's. Hier zouden de 'echte' nog rondlopen en we hebben geluk en zien een aantal Geisha's voordat ze worden opgepikt door een taxi.

Vandaag zijn we met z'n tweeen alleen op pad gegaan. We hebben de bus gepakt en zijn vertrokken naar het bamboo bos. Ook hebben we nog wilde apen gaan kijken, heel leuk om tussen de apen te kunnen lopen.

's Avonds toch nog maar een keer naar Gion voor de Geisha's, we hadden toch nog niet de foto die we wilde. En vandaag hadden we geluk, veel Geisha's en we waren alleen. Dus veel mooie foto's gemaakt.

Morgen vertrekken we met de Shinkansen (hoge snelheidstrein) naar Tokyo.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Pap

Hoi El en Marcel zo te zien op de foto"s is het ook een mooi land maar ik moet nog even wachten voordat ik ze allemaal zie Groetjes Pap

Marianne

Hallo luitjes. Roel en ik zijn vanochtend uit Londen thuisgekomen. Dat is dus heel iets anders (ook erg leuk trouwens) dan wat ik op jullie foto's zie. Wat een mooie plekken zeg. En jullie mogen nog eventjes genieten. Groetjes van Marianne (en Roel maar die zit alweer in de sportschool, ha ha)