marcel-ellenour.reismee.nl

Kurachiki

Hallo allemaal,

Na een week Japan beginnen we de gewoontes steeds meer te waarderen en worden we nog steeds verrast door de vriendelijkheid van de Japanners. Maar het blijft ook wel wennen hoe je in de supermarkt, restaurant, winkel, hotelof noem maar opwordt verwelkomt en begroet door al het personeel. Hier is de klant nog koning.

We zijn nu2 dagen in Kurachiki, een middelgrote plaats. De eerste dag hebben we een fietstocht door de rijstvelden in de omgeving gedaan. Ondanks de temperatuur van minimaal 35 graden was het toch aangenaam om door het Japanse landschap te fietsen. In de namiddag zijn we nog even naar het oude centrum van Kurachiki gelopen. Een erg mooi oud Japans stukje stad, met een klein riviertje en leuke huisjes. 's Avonds zijn we gaan eten bij een steakhouse aan de overkant van het hotel.

Vandaag stond een excursie op het programma. Eerst een bezoek aan een aangelegde Japanse tuin en daarna het eilandNioshima, bekend om zijn musea. Wij bezoeken echter geen musea, maar gaan lekker zwemmen in de zee. Na een week heet weer (de warmste zomer sinds 1947) is dat erg lekker. We horen van andere medereizigers dat de musea tegenvallen, dus we hebben niks gemist. Vanavond weer lekker gegeten in een Japans restaurant. Morgen vertrekken we naar Kyoto, daar zullen we 4 nachten blijven.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Mam

Hoi schatjes.

Geweldig dat jullie weer een mooie vacantie hebben.
Gelukkig gaat alles goed en maak er nog maar een mooie week van.

Knuffels Mam xxx.

genio en jolanda

Hi Marcel en Ellenour,
Wederom een mooie reis blijkt uit jullie reisverslag.
Ook wij genieten hier van de Aziatische vriendelijkheid en servicegerichtheid. Verhuizing verloopt daardoor zeer soepeltjes. Wij zijn jullie zeer dankbaar voor het mooie fotoboek!! Geniet van jullie reis,
Groetjes Genio, Jolanda en Stephanie.

Elvira

Hee hallo!! Jullie hebben het weer goed naar jullie zin merk ik! Goed zo! Geniet ervan, want het is ook weer veel te snel voorbij. We zijn inmiddels bijgekomen van onze vakantie! We hebben het ook erg naar onze zin gehad, super weer, want wij klagen er niet over dat het veeeeel te warm was op de 'sites van de archeologische opgravingen' (ha, ha). Verder heel goed uit te houden bij zee en zwembad en auto met airco en Shirin met TV ging ook prima. We horen wel weer van elkaar.

En als Jolanda/Genio dit nog toevallig lezen: veel groetjes van ons, succes daar en fijn dat de verhuizing voorspoedig verloopt.

Grtjs van Elvira namens ons allemaal!