marcel-ellenour.reismee.nl

Madeira

Hallo allemaal,

Onze reis in Madeira zit er alweer bijna op. Vorige week donderdag zijn we na een korte vlucht aangekomen in Funchal. Meteen de auto opgehaald en vertrokken naar ons eerste hotel. De rit is mooi en de weg kronkelt zich langszaam omhoog de bergen in. Het hotel ligt boven op de berg met een fantastisch uitzicht, hier zullen we 3 nachten blijven.

Onze eerste wandeling gaat 700 meter het dal in naar een klein dorpje. We drinken een kopje koffie en gaan dezelfde weg terug. Echter is het nu flink klimmen en zijn onze benen nog niet gewend aan de bergen, maar het is een goede oefening voor de volgende dag. We lopen dan namelijk de zwaarste en tevens mooiste wandeling van Madeira, van de Pico do Arieiro naar de Pico Ruivo en terug. 12 km over de hoogste berg pieken. Het is behoorlijk afzien, maar de omgeving en de uitzichten vanaf de bergen zijn geweldig. In 5 en een half uur hebben we de klus geklaard.

De komende dagen zullen we nog een aantal hele mooie wandelingen maken langs de irrigatiekanalen (levada's) van Madeira. Deze lopen over het hele eiland. De wandelingen gaan langs diepe ravijnen, door oude laurierbossen en kleine, donkere tunnels. Elke wandeling is prachtig. In de middag bezoeken we dorpjes en genieten we van het lekkere weer op een terrasje.

We kunnen wel zeggen dat we Madeira gezien hebben. In 10 dagen tijd hebben we een kleine 800 km gereden op een eiland van 50 km lang en 20 km breed, elke bergweg en dorpje hebben we gehad.

Gisteren de gehele dag in Funchal geweest, de grootste stad van Madeira. We hadden het niet verwacht, maar het is een erg leuke stad. Hier verblijven de meeste toeristen en bejaarden. Ten opzichte van de rest het eiland is het hier druk, maar de stad heeft een aangename sfeer.

Vandaag zijn we met de veerboot naar Ponto Santo vertrokken, een eiland 2 uur varen vanaf Madeira. We hadden de boot bijna gemist, ik schrok om 7.15 wakker. De wekker was niet afgegaan en over 5 minuten moesten we in de taxi zitten. Dus dat was even haasten, maar uiteindelijk op tijd aan boord. De zee is vrij ruw.

Morgen een flinke strandwandeling maken en 's avonds weer met de boot terug naar Funchal voor onze laatste dag in Madeira.

Madeira is een prachtig eiland, met mooie natuur, ruige bergen en genoeg leuke restaurantjes en het weer is ideaal.

Groetjes, Ellenour en Marcel

Marianne

Zo flink de blaren gelopen (figuurlijk) zo te lezen. Geniet nog en ik zag al weer hele mooie foto's

Alexandra

Wat een sportiviteit en klinkt goed. Helaas kan ik geen foto's ontdekken bij het verhaal.
Misschien bij thuiskomst een filmpje?
El ik heb enkele exemplaren met een vleugje zout ????.
Geniet van je bijna laatste dag en een goede terugreis.

Alexandra

Net de prachtig mooie foto's ontvangen!