marcel-ellenour.reismee.nl

Namibië 1

Hallo Allemaal, Woensdag vertrokken uit Kaapstad richting Namibië een hele dag in de bus zitten. Het landschap is saai en de bus blijkt niet zo luxe te zijn als in de brochure vermeldt. De zitplaatsen zijn erg krap en dat maakt het lastig om naast elkaar te zitten, maar dat zal niet het enige probleem met de bus zijn.... Donderdag eerst een korte rit tot aan de grens van Namibië. Eerst Zuid-Afrika uit, dan honderd meter verder Namibië in. Dit zou probleemloos moeten gaan, echter onze chauffeur blijkt geen werkvergunning voor Namibië te hebben. Dus bellen, onderhandelen, wachten en nog langer wachten, maar de chauffeur komt er niet in. Gelukkig kan en mag onze reisleider wel rijden. We laten de chauffeur achter en vervolgen onze weg. Namibië heeft voornamelijk gravelwegen en dat merken we al snel in onze "luxe" bus. Het rammelt behoorlijk. Na een uur rijden komt er flinke stofwolk in de bus begint er een lampje te branden en te piepen. We komen er niet achter wat het is en uit gaan ie ook niet. Dus met de koptelefoon op rjjden we verder door het verlaten landschap. onderweg zien we enkele struisvogels, spiesbokken en kleine antilopen. Aan het eind van de dag bereiken we Fish River Canyon. Hier maken we een wandeling en bekijken de kloof voordat we naar onze accommodatie gaan. 's Avonds gezellig eten met de groep. Er wordt ook nog een verjaardagstaart bezorgt en een liedje gezongen door het personeel voor de verjaardag van Ellenour. Vrijdag hebben we weer een lange reisdag, maar dat zullen we nog wel vaker hebben. We moeten tenslotte een kleine 7000km afleggen. Het landschap is erg mooi, ruige bergen, uitgestrekte zandvlakte met veel stenen en hier en daar een boompje. We lunchen in een klein dorpje en genieten van het mooie weer. We zijn alweer een tijdje onderweg als plotseling de chauffeur stopt, hij merkt iets vreemd aan de bus. Misschien een lekke band? Het blijkt erger te zijn, de volledige ophanging met 2 wielen zijn we verloren van de bagagewagen die achter de bus hangt. Door de herrie in de bus heeft niemand dit gehoord of gemerkt. Gelukkig zitten we vlak bij een dorpje en kunnen we nadat we de bagage overgeladen hebben een pilsje pakken op een terrasje. Na anderhalf uur kunnen we weer verder, zonder aanhanger! Gisteren hadden we een actieve en erg mooie dag. Eerst onze nieuwe chauffeur oppikken en dan naar Dune 45. Deze grote zandduin gaan we beklimmen, wat niet zo gemakkelijk blijkt te zijn. De harde wind en losse zand maken het een pittige klim. De omgeving is echter zeer mooi. Hierna bezoeken we Deadvlei, een vallei tussen de zandduinen met 800 jaar oude dode bomen, een plek om mooie foto's te maken. We zitten midden in de woestijn, droog, heet, blauwe lucht zonder wolken. 's Avonds weer lekker eten en gezellig naborrelen. Het bevalt uitstekend!(op de bus na...) Groetjes, Ellenour en Marcel

Alexandra

Jeetje wat een reis!

Marianne

Ooh ik kan me er alles bij voorstellen! Lekker tukkie doen is er niet bij in zo'n bus.